Zarządzenie projektami e-commerce
-
Zarządzanie projektami – wprowadzenie
☑ Zdefiniowanie pojęcia projektu i jego podstawowych parametrów
☑ Omówienie wiodących metodyk zarządzania projektami
☑ Przedstawienie metod i narzędzi zarządzania projektami z wykorzystaniem MsProject - harmonogram Gantta, kalendarze, sieć CPM, budżet projektu
☑ Wprowadzenie do koncepcji Łańcucha krytycznego jako systemowej koncepcji zarządzania projektami -
Podstawy e-commerce
☑ Istota e-commerce
☑ Podstawowe modele biznesowe w e-commerce
☑ Analiza rynku e-commerce w Polsce - e-sklepy i e-konsumenci -
Zarządzanie procesami w przedsięwzięciach projektowych
☑ Istota zarządzania procesami w organizacjach
☑ Procesy i ich specyfika w działalności e-commerce
☑ Narzędzia doskonalenia procesów przydatne w e-commerce -
Metodyki zarządzania projektami e-commerce
Ekspert Ceneo
☑ Wprowadzenie do metodyk zwinnych
☑ Filozofia metodyki SCRUM
☑ Role w metodyce SCRUM
☑ Artefakty w metodyce SCRUM
☑ Ceremonie/ Wydarzenia w metodyce SCRUM
☑ Monitoring i raportowanie w metodyce SCRUM
☑ Praktyczna aplikacja zdobytej wiedzy podczas warsztatów grupowych - symulacja prowadzenia projektu SCRUM -
Public relations w projektach e-commerce
Eksperci X-kom
☑ PR a marketing - najważniejsze różnice
☑ Działania PR prowadzone off-line i on-line w działalności e-commerce
☑ Narzędzia wspierające działania PR
☑ Przykłady dobrych praktyk PR w działalności e-commerce
☑ PR kryzysowy
☑ Mierzenie efektywności PR -
Strategia marketingowa i dobór narzędzi komunikacji
Ekspert FreshMail
-
Strategia marki
-
Zarządzanie lojalnością klienta
☑ Proces budowania marki na rynku polskim i globalnym
☑ Marka a firma - różnice, podobieństwa
☑ Monitoring sieci - niezbędne narzędzia w budowaniu relacji i lojalności
☑ Emocje w biznesie - logiczne i podświadome podejmowanie decyzji
☑ Klient, influencer, brand ambasador w jednej osobie
☑ Strategia i sposoby mierzenia kampanii w influencer marketingu
☑ Jak komunikować się pośrednio i bezpośrednio z klientami online i offline -
Model biznesowy e-commerce
☑ Wprowadzenie do metody Business Model Canvas
☑ Omówienie głównych mechanik modeli biznesowych e-commerce
☑ Projektowanie propozycji wartości
☑ Projektowanie kluczowej przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem podejścia Blue Ocean Strategy m.in. piramidy korzyści, krzywej wartości, diagramu czterech działań
☑ Case study
☑ Warsztaty projektowe -
Marketing treści/Content marketing
Ekspert Brand24
Eksperci X-kom
Eksperci Empik
☑ Content marketing w strategii komunikacji marki
☑ Budowanie społeczności wokół marki
☑ Influencer marketing
☑ Wykorzystanie treści tworzonych przez użytkowników
☑ Tematy komunikacji oraz angażujące formaty komunikacji
☑ Język marki/ ton komunikacji marki
☑ Narzędzia wspomagające tworzenie tekstów, grafik, e-booków, wideo, prezentacji i innych
☑ Case study – strategia content marketingowa na wybranym przykładzie -
E-commerce - jak prowadzić własne przedsięwzięcie projektowe
☑ Sklep online - uwarunkowania
☑ Koszt uruchomienia i prowadzenia sklepu online
☑ Rozwój technologii i utrzymanie
☑ Pozyskanie ruchu i źródła konwersji
☑ Obsługa klienta
☑ Zagrożenia
☑ Konkurencja
☑ Rodzaj oferty
☑ Oczekiwania klientów -
Technologia w projektach e-commerce
☑ Podstawowe pojęcia dot. technologii w e-commerce
☑ Typowe wyzwania technologiczne w projekcie e-commerce
☑ Modele realizacji projektu
☑ Dokumentacja projektowa
☑ Modele utrzymania projektu e-commerce -
Narzędzia informatyczne wspierające przedsięwzięcia e-commerce
Ekspert Funmedia
☑ Omówienie wybranych aplikacji wspomagających prace projektowe - Jira, Trello, Adonis, Pencil itp.
☑ Praca indywidualna na wybranych aplikacjach
☑ Omówienie pojawiających się problemów
☑ Wnioski końcowe dotyczące podobieństw i różnic wykorzystywanych aplikacji -
Marketing produktów cyfrowych typu SaaS - case study firmy LiveChat
Ekspert LiveChat
☑ Wprowadzenie do produktów SaaS (Software as a Service)
☑ Specyfika marketingu produktów SaaS B2B
☑ Pozyskiwanie klientów dzięki programom partnerskim
☑ Case study programu partnerskiego firmy LiveChat
☑ Warsztat tworzenia strategii go-to-market programu partnerskiego -
Usability i analityka w serwisach e-commerce
Ekspertka Interaktywnie.com
☑ Narzędzia do analizy ruchu w serwisie internetowym, badania konwersji sprzedaży, mierzenia efektywności działań reklamowych - Google Analytics
☑ Narzędzia do badania skuteczności działań e-mail marketingowych - Freshmail
☑ Narzędzie do sprawdzania oglądalności i źródeł ruchu na witrynach internetowych - SimilarWeb
☑ Narzędzia pozwalające badać popularność fraz w Google - Google Trends oraz Google Keyword Planner
☑ Narzędzia wspomagające SEO - Google Search Console, SEOtector, Open Site Explorer
☑ Narzędzia wspomagające usability i SEO - Page Speed Tester, test zgodności z urządzeniami mobilnymi
☑ Zasady usability - jak projektować sklep internetowy i ścieżkę zakupową, aby skutecznie sprzedawać
☑ Najczęstsze błędy popełniane przy projektowaniu sklepów internetowych -
Narzędzia analityczne i SEO
Ekspert Divante
Eksperci X-kom
Ekspert Ceneo
-
Tworzenie treści stron internetowych przedsięwzięć projektowych
Ekspert Landingi
☑ Wykorzystanie narzędzi typu WordPress, landingi.pl i in. do tworzenia stron typu landing page, squeeze page i stron ofertowych do wdrażania kampanii sprzedażowych i marketingowych, realizujących wybrane cele, np. budowanie bazy subskrybentów, konkurs, promocja wybranego asortymentu itp.
☑ Schemat/ struktura skutecznej strony sprzedażowej/ oferty (realizującej wybrane zadanie) oraz narzędzia wspierające konwersję/ sprzedaż lub oczekiwane przez nas działanie użytkownika
☑ Zasoby i narzędzia wspierające budowanie stron internetowych, w większości oparte na licencji Creative Commons Zero, tj. pozwalających na ich darmowe wykorzystanie do celów komercyjnych -
Prawo w handlu elektronicznym
Ekspert Ceneo
☑ Analiza Ustawy o ohronie danych osobowych pod kątem obowiązku rejestracyjnego zbioru danych osobowych, odpowiedzialności administratora danych osobowych, kompetencji i powołania administratora bezpieczeństwa informacji. Zapoznanie z wytycznymi i decyzjami GIODO
☑ Analiza Ustawy o prawach konsumenta pod kątem obowiązku informacyjnego w kwestii prezentacji danych oraz budowania strony www w oparciu o przygotowane propozycje
☑ Analiza Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych pod kątem prawa cytatu, pozyskiwania zdjęć i opisów ze stron internetowych, autorskich praw osobistych i majątkowych oraz licencji
☑ Analiza Ustawy prawo telekomunikacyjne pod kątem tworzenia polityki prywatności i redagowania informacji o plikach cookies
☑ Analiza wybranych niedozwolonych postanowień umownych - klauzule abuzywne
☑ Omówienie odpowiedzialności przedsiębiorcy w zakresie nieprzestrzegania powołanych ustaw -
Finansowanie projektów e-commerce
☑ Zasady funkcjonowania rynku finansowego w obszarze e-commerce
☑ Fundusze strukturalne
☑ Specyfika zarządzania projektami e-commerce objętymi dotacjami unijnymi
☑ Zasady wdrażania projektów unijnych -
Bezpieczeństwo w e-commerce
☑ Przedstawienie zagrożeń w e-biznesie
☑ Bezpieczeństwo aplikacji i transakcji
☑ Ochrona danych osobowych (RODO)
☑ Przygotowanie na sytuacje awaryjne i reagowanie -
Ryzyko w przedsięwzięciach e-commerce
☑ Omówienie strategii reakcji na ryzyka
☑ Omówienie typowych ryzyk występujących w projektach e-commerce
☑ Warsztaty – studium przypadku -
Warsztaty projektowe
-
Egzamin końcowy - obrona projektów
Łącznie 202 godziny